2024-2025 навчальний рік
Практична робота
Завдання на розвиток інформаційно – логічної компетентності
1. Установіть відповідність між назвою обставини, що виключає юридичну відповідальність, та прикладом ситуації, що її ілюструє, користуючись текстами статей Кримінального кодексу України, вміщених у додатках до підручника.
1 Необхідна оборона | А Під час затримання громадянина П., якого застали при вчиненні грабежу, працівник поліції Д. завдав йому тілесних ушкоджень середньої тяжкості через те, що П. чинив фізичний опір та погрожував застосуванням зброї |
2 Уявна оборона | Б Касир банку, якому грабіжник погрожував пістолетом, віддав останньому гроші на його вимогу |
3 Фізичний або психічний примус | В Водій вантажівки з метою уникнення зіткнення з маршрутним таксі скерував свій автомобіль на зустрічну смугу й зіткнувся з іншою вантажівкою. Унаслідок зіткнення водій зустрічної вантажівки отримав тілесні ушкодження |
4 Затримання особи, яка вчинила злочин | Г Під час затримання особи, яка вчинила злочин, працівник поліції В., побачивши, що затримуваний потягнувся до кишені, та маючи оперативну інформацію про те, що той може бути озброєний, вистрілив. Злочинець був доставлений до лікарні в тяжкому стані, зброї при ньому не знайшли |
2. Порівняйте поняття, визначивши в них спільне та відмінне.
Поняття | Спільне | Відмінне |
Крайня необхідність |
|
|
Необхідна оборона |
|
|
3. Заповніть таблицю, спираючись на текст статей Кримінального кодексу України, вміщених у додатках до підручника, та використовуючи матеріали інформаційних інтернет-ресурсів.
ОБСТАВИНИ, ЩО ВИКЛЮЧАЮТЬ ЮРИДИЧНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Обставина | Характеристика | Приклад |
Уявна оборона |
|
|
Фізичний або психічний примус |
|
|
Затримання особи, яка вчинила злочин |
|
|
Визначити вид правопорушення та юридичної відповідальності та можливі обставини при яких даний випадок може виключати юридичну відповідальність.
Юридичний практикум
Визначити вид обставини та аргументувати свою відповідь(роздатковий матеріал, індивідуальне опрацювання або робота у парах).
1. Автолюбитель повертався додому з полювання на власній автомашині з причепом. Дорога далека, і коли стемніло, він зупинився для відпочинку. Однак одразу до нього під’їхала вантажівка, з якої вийшли троє молодиків і без жодного слова прострелили колеса автомобіля мисливця. Після цього вони почали брати речі з причепу. Власник автомобіля не розгубився — відкрив прицільний вогонь по грабіжниках з мисливського карабіна, убивши одного й тяжко поранивши іншого. Поранений і його спільник поспіхом від’їхали на вантажівці, але невдовзі були затримані міліцією.
2. Водій машини, що зупинилася, відмовляється відвезти їх до лікарні, тому друзі тих, хто постраждав, силоміць забирають автомашину. Завдяки їхній оперативності поранених урятовано.
3. На охоронця банку зненацька напали грабіжники, ударили й зв’язали. Поки він був зв’язаний, злочинці винесли гроші із сховища.
4. Громадянин Ковальов Г.(18 років) та громадянин Опанасенко В. (24 роки ) заблукали у лісі .У них закінчились продукти харчування, їм загрожувала голодна смерть. Щоб прохарчуватися , вони вбили оленя, полювання на якого було заборонено.
5. Громадяни Гирило С., Кульбаба В., Самойлов Р. навчались на 2 курсі медичного університету. Гирило С займався у спортивній секції і завжди вихвалявся. Що він нікого не боїться. Кульбаба В., Самойлов Р. зі своїми друзями вирішили провчити Гирило С. Близько 22.00 вони зустріли Гирило С. у темному , безлюдному місці й почали вимагати гроші та мобільний телефон. При цьому Кульбаба В. підійшов ззаду і схопив хлопця за шию. Гирило С. , використовуючи технічний прийом , звільнився , але Кульбаба при падінні вдарився головою об камінь і від одержаної черепно-мозкової травми через три дні помер у лікарні.
6. Громадяни Козис В та Усик М. ввечері гуляли селом. Проходячи біля закритого магазину . вони побачили спалах усередині а потім полум’я. Почалась пожежа. Хлопці знали що пожежна машина є лише в райцентрі за 50 км від села. Вони розбили вікно, та використовуючи підручні засоби загасили пожежу. При цьому пошкодили касовий апарат та комп’ютер.
7. У переповненого людьми автобуса відмовили гальма. Водій спрямував машину, що втратила управління, на кіоск і розтрощив його. Пасажири отримали легкі тілесні ушкодження.
8. Фермер побачив, як двоє чоловіків, погрожуючи ножами, намагаються заволодіти трактором, вистрілив із рушниці. Нападники отримали поранення.
9. Чоловік намагався вихопити у жінки сумочку, вона витягнула зброю, вдарила його, скрутила нападнику руку та доставили в районний відділ поліції. Як виявилось жінка була поліцейським, та поверталась ввечері з чергування.
10. Льотчик-випробувач виконував випробувальний політ, внаслідок якого літак був зруйнований.
Практичне заняття.
Едуард Бернштейн | Карл Каутський | Володимир Ленін |
|
|
|
ППрактичне заняття
Практичне заняття.
Заповнити таблицю, підручник, стр. 235
Контрольна робота з теми: «Надорганізмові біологічні системи»
І рівень
Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
- Термін «екологія» у 1866 році запропонував видатний німецький біолог:
а) К. Мебіус; б) А. Тенслі; в) Е. Геккель; г) Ю. Лібіх.
2. Зв`язки між популяціями різних видів бувають:
а) антагоністичними, нейтральними та мутуалістичними; б) екологічними та зворотніми; в) оборотніми та необоротніми; г) мутуалістичними, просторовими, домінуючими.
3. Популяції автотрофних організмів, здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних, називають:
а) консументи; б) продуценти; в) редуценти; г) антагоністи.
4. Обмін речовинами між абіотичною і біотичною частинами екосистем являє собою:
а) колообіг речовин; б) правило екологічної піраміди; в) трофічну сітку; г) піраміду біомаси.
5. Залежно від природи та особливостей дії екологічні фактори поділяють на:
а) продуценти, консументи, редуценти; б) абіотичні, біотичні, антропогенні; в) природні і штучні; г) інтенсивні та пасивні.
6. Вкажіть, який державний документ містить інформацію про сучасний стан видів тварин і рослин, які перебувають під загрозою зникнення, та про заходи щодо їхнього збереження:
а) Охорона природи; б) Природний заповідник; в) Заказник; г) Червона книга.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (1 б.)
7. Біосфера – це …
8. Заказник – це …
9. Консументи – це …
ІІІ рівень
Завдання на відповідність та послідовність (2 б.)
10. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням:
- Сукцесія; а) зовнішня тверда оболонка Землі;
- Літосфера; б) спрямовані послідовні зміни угруповань організмів,
які з часом приводять до перетворення самої екосистеми;
3. Антропогенні фактори в) популяції організмів, які, споживаючи мертву органічну
речовину, розкладають її до неорганічних сполук;
4. Редуценти г) прямий вплив людини на навколишнє середовище та
наслідки її діяльності.
11. Розташуйте етапи первинної сукцесії по порядку їх виникнення:
а) заселення первинного грунту мохами; б) утворення трав`янистого рослинного покриву; в) оселення лишайників на скельній породі; г) формування угруповання із світлолюбних деревних і трав`янистих рослин; д) формування екосистеми лісу.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)
12. Що таке екосистеми і чому вони не можуть існувати без продуцентів? Відповідь обгрунтуйте.
Пам'ятка "Як скласти історичний портрет?"
1.1. Де і коли він народився?
1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?
3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою пози
Заповніть таблицю, користуючись матеріалами Інтернету:
Проблема | Причини виникнення | Райони особливо гострого прояву | Шляхи розв’язання в майбутньому |
Проблема глобального потепління.
|
|
|
|
Руйнування озонового шару.
|
|
|
|
Зникнення багатьох видів рослин і тварин.
|
|
|
|
Забруднення навколишнього середовища та утилізація сміття. |
|
|
|
Проблема зниження родючості ґрунтів. |
|
|
|
Вичерпання природних ресурсів.
|
|
|
|
Проблема нестачі питної води.
|
|
|
|
2025-2026 навчальний рік
Практичне заняття : Соціальне призначення держави
І. Виконайте тести (по 0,5 балів)
1. Особлива форма організації суспільства за допомогою спеціального апарату управління, який захищає інтереси населення певної території, регулює відносини між членами суспільства, зокрема за допомогою примусу - це...
А) форма держави Б) апарат управління
В) держава Г) державна влада
2. Що є однією з обов’язкових ознак держави?
А) існування політичних партій з різною ідеологією
Б) поширення релігійного світогляду
В) територія, яка визначається державним кордоном
Г) виборча система, яка гарантує кожному громадянину право голосу
3. Яка із названих функцій є зовнішньою?
А) забезпечення народовладдя Б) оподаткування
В) освітня Г) оборонна
4. Загальне правило поведінки, яке встановлюється і охороняється державою?
А) політична норма Б) соціальна норма
В) корпоративна норма Г) норма права
5. Оберіть термін до визначення: "можливість держави самостійно розв’язувати всі питання свого внутрішнього життя й зовнішніх відносин, здійснювати владу й правосуддя на своїй території"
А) суверенітет Б) незалежність В) автономія Г) публічність влади
6. Спосіб організації верховної державної влади, порядок її утворення та діяльності, компетенція та взаємозв’язок органів, а також взаємовідносини з населенням країни – це …
А) форма державного правління Б) функції державних органів
В) політичний режим Г) форма територіального устрою
А) Стаття 132 Конституції України
Територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади …
Дії, вчинені з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, а також змова про вчинення таких дій, - караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої.
Умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження, тобто умисне ушкодження, яке не є небезпечним для життя і не потягло за собою наслідків, передбачених у статті 121 цього Кодексу, але таке, що спричинило тривалий розлад здоров'я або значну стійку втрату працездатності менш як на одну третину, - карається виправними роботами на строк до двох років або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
ІІІ . Визначте форми держави за описом країни, обґрунтуйте відповідь (3 бали)
Президент держави обирається загальним прямим голосуванням строком на 5 років . Президент обирається абсолютною більшістю голосів. Якщо цієї більшості не набрано в першому турі голосування, проводиться другий тур.
Президент призначає прем'єр-міністра і за поданням останнього - міністрів без затвердження їх парламентом; має право розпускати нижню палату парламенту.
Виконавча влада здійснюється Президентом і урядом.
Законодавча влада здійснюється парламентом, який складається з двох палат.
Нижня палата обирається за мажоритарною системою у 2 тури строком на 5 років.
Верхня палата обирається шляхом непрямого голосування за мажоритарною системою строком на 9 років. Кожні З роки склад палати оновлюється на третину.
Згідно з Конституцією створено Конституційну раду - вищий орган, який здійснює контроль над дотриманням Конституції.
Територія держави поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами. Однак, її адміністративно-територіальні одиниці мають різні правові функції, і національному уряду забороняється втручаючись в їх нормальну роботу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий