8 клас




2022-2023 навчальний рік





Дата. 13.02.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№14
Підготувати есе: " Шляхетська демократія робила Річ Посполиту сильною чи слабкою?".

Дата. 27.03

Географія
Пройти тестування до 04.04  8:00 за посиланням


Дата. 14.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №46




Дата. 26.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №49

Дата. 28.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №50
Підготувати повідомлення на тему: "Національний склад населення України"

Дата. 01.05.
Всесвітня історія.

Виконати тести до 10.05 8:00 за посиланням



Дата. 28.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №51


Дата. 05.05

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №52-53

Дата. 08.05.
Всесвітня історія.
Практичне заняття
Підготуйте уявну екскурсію експозицією «Культурна спадщина Японії XVI-XVIII ст.».

Дата. 10.05

Географія
Пройти тестування до 17.05  8:00 за посиланням

Дата. 11.05

Історія України
Пройти тестування за темою: "Виникнення козацтва" до 18.05  8:00 за посиланням

Дата. 12.05

Географія

Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення: "Історія Луганщини"



Дата. 16.05

Історія України
Пройти тестування за темою: "Національно-визвольна війна українського народу" до 21.05  8:00 за посиланням

Дата. 17.05

Географія
Пройти тестування до 23.05  8:00 за посиланням

Дата. 18.05.
Історія України.
Практичне заняття
Твір-роздум: "Ролькозацтва в історії України"

2023-2024 навчальний рік

Дата. 04.09

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№1


Дата. 05.09.
Історія України.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№1
Заповнити таблицю в кінці параграфа

Дата. 07.09.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника. Вступ.
Написати твір-роздум на тему: "Розповідь про професії лихваря, фабриканта, купця від імені людей тієї епохи."

Дата. 08.10.
Історія України.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№2
Заповнити таблицю, стр 15

Дата. 08.09

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№2
Заповнити таблицю, стр. 13

Дата. 11.09

Географія







Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№3
Опрацювати параграф підручника.№4-5
Виконати завдання №1-2, стр.27


Дата. 14.09.
Всесвітня історія.



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№2
Підготувати повідомлення про одну з індіанських цивілізацій (ацтеки, майя, інки)

Дата. 15.09.
Історія України.



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№3

Дата. 18.09

Географія



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№6
Виконати практичну роботу, підручник, стр. 33

Дата. 21.09.
Всесвітня історія.



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№3
Підготувати проєкт, стр. 19, запитання №7

Дата. 22.09.
Історія України.



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№9

Дата. 22.09

Географія


Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№6-7
Виконати практичну роботу №1, стр. 33, 37
Провести дослідження, стр. 37

Дата. 25.09

Географія

Виконати контрольне тестування до 02.10 до 08:00 за посиланням

Дата. 28.09.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№4
Заповнити таблицю, стр. 24

Дата. 29.09

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№8
Підготуйте повідомлення про геополітику як науку.

Дата. 29.09.
Історія України.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№10-11
Напишіть статтю за темою «Українські козаки: історія і  сучасність"
Дати письмову відповідь на запитання №7, стр.59 


Дата. 02.10

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№9
Провести дослідження, підручник, стр. 49



Дата. 03.10.
Історія України.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№4

Дата. 05.10.
Всесвітня історія

Виконати контрольне тестування до 12.10 до 08:00 за посиланням
Виконати контрольне тестування до 12.10 до 08:00 за посиланням

Дата. 06.10

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№10
Написати есе на тему: "Проблеми сучасного адміністративно-територіального устрою України."

Дата. 06.10.
Історія України.


Завдання до практичного заняття 1

1. Вчимося узагальнювати інформацію

Користуючись теоретичними відомостями й матеріалом підручника, дайте відповіді на запитання.

1) Хто входив до так званого вищого класу суспільства?

2) Які верстви населення проживали в містах і селах? ____________ .

3) На які категорії поділялося міське населення? ____________ .

4) Назвіть категорії залежних селян. ____________ .

2. Формуємо поняття

Соціальна структура — це ____________ .

Стани — це ____________ .

Соціальна верства — це ____________ .

3. Вчимося аналізувати інформацію

1) Складіть розповідь на тему «Життя українських міст у XVI ст.». ____________ .

2) Доведіть, що протягом XVI ст. становище українського селянства погіршилося.

3) Складіть схему (на вибір): «Привілейовані верстви населення у XVI ст.», «Соціальна структура українського селянства у XVI ст.» ____________ .

4. Вчимося аналізувати писемні джерела

Уривок із «Історії України» О. Д. Бойка

Наступ феодалів на селянську общину, що розгорнувся в XIV-XVI ст., виявлявся в привласненні общинних земель, закабаленні селян, призначенні на виборні посади своїх старост і намісників та ліквідації копних (громадських) судів тощо. Внаслідок цього наступу всередині XVI ст. вільних общинних земель в Україні не лишилося.

1) У чому проявляється наступ феодалів на селянську общину? ____________ .

2) Який висновок із цього можна зробити? ____________ .

Уривок із «Історії України» О. Д. Бойка

Незважаючи на те, що розвиток міст гальмувався як державною владою, так і феодальною аристократією, все ж міщани перебували у привілейованому становищі, порівняно з селянством. По-перше, міські мури робили їхнє життя більш захищеними.

По-друге, ремесло та торгівля забезпечували вищий, ніж у селян, рівень життя.

По-третє, запровадження магдебурзького права створювало юридичне підґрунтя для відносно незалежного розвитку міст. По-четверте, існування міського самоуправління формувало і фіксувало у ментальності міщан риси, необхідні для поступального розвитку — незалежність поглядів, відповідальність, самостійність у прийнятті рішень та діях. По-п’яте, процес обміну інформацією завдяки більшій концентрації населення та активним контактам із зовнішнім світом відбувався швидшими темпами, ніж у сільській місцевості.

Поясніть, чому міщани перебували у більш привілейованому становищі порівняно із селянами. ____________ .

Уривок із «Опису України» французького інженера Гійома де Боплана

Селяни там надзвичайно бідні: вони мусять працювати по три дні на тиждень із своїми кіньми на користь панові і давати йому, відповідно до належної їм землі, багато мірок збіжжя, багато курей, гусей і курчат на Великдень, Трійцю і Різдво; крім того возити дрова їхнім панам і відбувати тисячу інших повинностей... Поміщики їх мають необмежену владу не тільки над їхнім майном, а навіть над їхнім життям.

Яким було становище українських селян у XVI ст.? ____________ .

5. Вчимося працювати з додатковими джерелами інформації

Підготуйте повідомлення за однією з тем (на вибір).

1) Повсякденне життя великих магнатів XVI ст.

2) Фортеці, замки XVI ст. Із якою метою їх будували?

3) Повсякденне життя мешканців міст XVI ст.

4) Повсякденне життя різних груп селянства XVI ст.

5) Побут і звичаї українського народу і їх значення для нас — людей, що живуть на початку XXI ст.

6. Вчимося робити висновки

Яким було становище основних соціальних верств України в XVI ст.? ____________ .


Дата. 09.10

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №11
Практична робота, стр. 59

Дата. 12.10.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№5
Запитання №11, стр. 29

Дата. 13.10

Географія

Практична робота № 3

Тема: Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування  задач на визначення часу.

Мета: закріпити знання про карту годинних поясів Землі, поясного  та місцевого часу, формувати уміння визначати місцевий та поясний час, різницю в часі між окремими містами України.

Завдання практичної роботи

 

Завдання № 1. Заповніть пропуски в тексті.

Поверхня Землі розділена на _____ годинні пояси. Середня протяжність кожного поясу за довготою становить ____ градусів.  Облік поясів ведеться з ____ до _____ . Поясний час у суміжних поясах відрізняється на ______годину.

Територія України розташована в межах _____ годинних поясів, але в країні діє час _______ годинного поясу.  

 

Завдання №2. Розв’язування поясного часу. 

1) Визначте поясний час у Києві, якщо у Пекіні 20 година.

2) Визначте поясний час у Парижі, якщо у Києві 17 годин.

 

Завдання №3. Розв’язування місцевого часу.

1) Визначте місцевий час у Львові(24°сх.д.), якщо в Черкасах (32°сх.д.), місцевий час складає 23 год 40 хв.

2)  Визначте місцевий час у Дніпрі (35°сх.д.), якщо в Макіївці (38°сх.д.), місцевий час складає 13 год 45 хв.

3) Визначте місцевий час у Полтаві (34°сх.д.), якщо в Києві (31°сх.д.), місцевий час складає 12 год 13 хв.

 Завдання №4. Визначення різниці в часі між містами України.  

1) Визначте, на скільки хвилин відрізняється місцевий час Чернівців (26°сх.д.) і Миколаєва  (32°сх.д.).

2) Визначте, на скільки хвилин відрізняється місцевий час Черкас (32°сх.д.) і Харкова  (36°сх.д.).

Висновок.


Дата. 13.10.
Історія України.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№7-8
Заповнити таблицю, стр 39

Дата. 16.10

Географія

Виконати тести до 23.10 8:00 за посиланням

Дата. 17.10.
Історія України.

Виконати тести до 24.10 8:00 за посиланням

Виконати тести до 24.10 8:00 за посиланням

Дата. 19.10.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№5, стр. 27-29

Дата. 20.10.
Історія України.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника.№5
Охарактеризуйте Берестейську церковну унію за планом: 1)  причини укладення; 2)  передумови укладення; 3)  дата підписання; 4)  основні положення; 5)  результати; 6)  наслідки унії.
Зробити у вигляді таблиці.

Дата. 20.10

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №12


Дата. 30.10

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №13
Заповнити таблицю, стр 69

Дата. 31.10.
Історія України
Домашнє завдання.
Написати есе на тему: "Відносини України з Кримським ханством".

Дата. 02.11.
Всесвітня історія.

Практичне заняття 2

Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження

1. Розгляньте уважно картину Л. да Вінчі «Мадонна з квіткою» (1478-1480). Вона відтворює образ молодої жінки, сповненої щастя та краси материнства, щирої і природної у своїх почуттях. Чим унікальна ця картина й чим відрізняється від традиційних зображень Богоматері? У чому, на ваш погляд, проявилися гуманістичні ідеї Л. да Вінчі, якому, до речі, на момент створення полотна було всього 26 років? Поміркуйте, що символізує ніжна квітка в руках Мадонни. Чим відрізняються зображення Мадонни й Ісуса на картинах Рафаеля «Сікстинська Мадонна» та Л. да Вінчі «Мадонна з квіткою»? Чи знаєте ви ще якісь зображення Богоматері, де б вона безтурботно всміхалася та гралася з дитям?

2. Придивіться уважно до картини Л. да Вінчі «Свята Анна з Марією та немовлям Христом» (1510-1511). Таку саму назву має й робота Мазаччо (написана 1422 р.), творчість якого ви вже вивчали в 7 класі. Порівняйте обидва полотна й з’ясуйте, що в них спільне, а що відмінне. У чому, на ваш погляд, проявилися гуманістичні ідеї в картині Л. да Вінчі? Чи не здається вам, що свята Анна на картині Л. да Вінчі усміхається так, як славнозвісна Джоконда?

3. Роздивіться полотно Рафаеля «Сон рицаря» (1500), на якому зображено мрійливого юнака на тлі чудового пейзажу. Лицар не виглядає особливо мужнім і войовничим, але є спокійним і впевненим. Чи відчуваєте ви, що митець написав картину у віці 17 років? Які символи, на вашу думку, закодовані в роботі? У чому проявився дух доби гуманізму?

4. Роздивіться уважно скульптуру Мікеланджело «Скорчений хлопчик» (1521). Що привертає увагу в цій роботі? Чи бачите ви гармонію духовного й фізичного в образі хлопця? Чи простежується в скульптурі Мікеланджело вплив античного мистецтва? Якщо так, то як це узгоджується з ідеями гуманізму?


Дата. 03.11.
Історія України.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника.№12
Підготувати проєкт: "Петро Конашевич-Сагайдачний".


Дата. 03.11

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №14
За допомогою додаткових джерел інформації ознайомтеся з історією геологічних досліджень території України Г. Г. Капустіним, В. Ф. Зуєвим, В. І. Вернадським, В. Г. Бондарчуком і підготуйте повідомлення (на вибір)

Дата. 06.11

Географія



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №15

Дата. 09.11.
Всесвітня історія.

Пройти тестування до 16.11 8:00 за посиланням

Дата. 10.11.
Історія України.

8__ клас  історія України

Практичне заняття  2.


Тема: Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва.

 

1.Поясніть терміни:

Козак - ________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дике Поле - ____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Поясніть козацькі вислови:

- Або мед п’є, або кайдани тре.__________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

- Без гетьмана військо гине._____________________________________________

____________________________________________________________________

__________________________________________________________________

- Добрий козак баче, де отаман скаче._____________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

- Козак у дорозі, а надія в Бозі.____________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

- Козача потилиця панам-ляхам не хилиться._____________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

- Не той козак, що поборов, а той, що вивернувся.___________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.    Дайте відповіді на запитання до відео фрагменту.

1). Які прийоми ведення бою були характерними для козаків на суші і воді?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2). Яку зброю використовували козаки?____________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3). Що вам відомо про козацьку розвідку?__________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

4. Випишіть 4-5 найцікавіших фактів про життя козаків.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Дата. 13.11

Географія




https://youtu.be/AIx-Quu2Gjk?si=xRTTO8jWHpfyI1c0

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №16

Заповнити таблицю, стр 81

Дата. 14.11.
Історія України



Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№6

Дата. 16.09.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№6
Підготувати проєкт "Мартін Лютер"

Дата. 17.11.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№13
Заповнити таблицю. Підручник, стр. 71.

Дата. 17.11

Географія

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника №17

Дата. 20.11

Географія



Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №18

Дата. 23.11.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника.№7
Заповнити таблицю, стр. 39

Дата. 24.11

Географія

Практична робота 4Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України

Користуючись атласом і підручником,  заповніть табличку:


Тектонічні структури

Геологічна будова

Форми рельєфу

Корисні копалини

 

 

Вік гірських порід

Склад гірських порід

 

 



Дата. 24.11.
Історія України.

Виконати тести до 01.12 8:00 за посиланням


Дата. 27.11

Географія

Виконати тести до 04.12 8:00 за посиланням

Дата. 30.11.

Всесвітня історія.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ .
1.Робота в зошиті.

1.     Робота з історичним документом
Із памфлету Ульріха фон Гуттена «Вадиск, або Римська тріада»
         Трьома речами підкорює собі Рим усе: насиллям, хитрістю й лицемірством. Три речі винайдено, щоб вичавлювати золото з чужих країн: торгівля індульгенціями, вигадана війна з турками і влада папських легатів у варварських землях. Трьома речами постійно опікуються в Римі, хоча ніколи не доводять ї'х до кінця: спасінням душ, реставрацією храмів, що розвалилися, і турецькими походами. Про три речі не можна казати правду: про Папу, про індульгенцію і про безбожжя. Три речі знехотя роблять у Римі: дотримуються слова, допомагають іншому і поступаються дорогою... Трьох речей бажає кожен у Римі: коротких молитов, доброго золота, життя, сповненого насолоди. Три речі складають рису, що вирізняє Рим: Папа, старі споруди і користолюбство...
Запитання:
-  Проти кого спрямовано памфлет Ульріха фон Гуттена?  
- Які його основні ідеї?

2.Перегляд відеофільму.
Запитання:
- Чому розпочався рух за реформування церкви?
- Які категорії населення його підтримали?


3.Робота з таблицею

Католицька церква, впливаючи на владу країн, претендувала на першочергову роль в управлінні держави і прагнула зберегти старі феодальні відносини, чинила опір формуванню капіталістичних відносин. Духовенство вело аморальний спосіб життя Це призвело до зростання антицерковних виступів у суспільстві.
Причини Реформації

Початок Реформації

Протестантизм

Записати особливості течій


Течії

Англіканство
Лютеранство
Кальвінізм
Баптизм
інші
4.     Робота з історичним документом
Із листа І. Лойоли до імператора Карла V
Для боротьби зі злом, що поширюється і лютує в Німеччині,необхідно перш за все віддати перевагу такому засобу, як університети,які служать  прикладом релігійного життя, цілісності католицького вчення і приводять учнів  до добра...
Запитання:
-         До чого автор листа закликав імператора?

-         Які можливості  для боротьби з поширенням Реформації, на вашу думку, могли дати католицькій церкві освітні заклади?


Дата. 01.12

Географія
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №19

Дата. 01.12.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№14

Дата. 04.12

Географія
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №20
Практична робота №5, стр. 101-102


Дата. 07.12.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.

Пройти тестування до 14.12 за посиланням

Дата. 08.12

Практичне завдання, підручник, стр. 107.

Дата. 08.12.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№15
Дати письмову відповідь на запитання №9

Дата. 12.12.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№16

Дата. 15.12.
Історія України.
Практичне заняття
Скласти історичний портрет Богдана Хмельницького

Пам'ятка "Як скласти історичний портрет?"

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?
        1.1. Де і коли він народився?
        1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
        1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
        2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
        2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
        3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
        3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
        3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?
        3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
        3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
        4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
        4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію

Дата. 15.12

Географія

Виконати тести до 21.12 8:00 за посиланням

Дата. 08.01

Географія
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №23

Практичне завдання, стр. 118

Дата. 09.01.
Історія України.


Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№18
Дати письмову відповідь на запитання №6

Дата. 11.01.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №9
Підготуйте есе за темою «Уроки релігійних війн у  Франції»

Дата. 12.01.
Історія України.

https://youtu.be/m8DNj6PXsf8

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №19

Дата. 12.01

Географія
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №23
Практичне завдання, стр. 118

Дата. 15.01

Географія
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника №24-25
З'ясуйте, які озера, водосховища, канали є у вашій місцевості (області). Підготуйте повідомлення про природу (історію створення і призначення) та використання одного із цих географічних об'єктів. 

Дата. 18.01.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №10
Заповнити таблицю, стр. 55.

Дата. 19.01.
Історія України.

Пройти тестування до 26.01 8:00 за посиланням

Дата. 19.01

Географія

https://youtu.be/0fuoz0D_CvI

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№26
Дати письмову відповідь на запитання №5

Дата. 23.01.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№20
Дати письмову відповідь на запитання №7, стр. 110



Дата. 25.01.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №12-13
Проєкт "О. Кромвель - лорд-протектор"

Дата. 26.01

Географія

Пройти тестування до 03.02 8:00 за за посиланням

Дата. 26.01.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№21
Написати есе на тему: "Чи справедливо вважають Петра Дорошенка "Сонцем Руїни"

Дата. 29.01

Географія


https://youtu.be/gk9BD5hoPC0
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№27
Дослідження, стр. 141

Дата. 01.02.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №11
Дати письмову відповідь на запитання №7

Дата. 02.02.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№22
Написати есе на тему: "Чому у  80-ті рр. XVII  ст. стало можливим, щоб сусідні держави без згоди українського населення ділили його землі?"

Дата. 02.02

Географія

https://youtu.be/TvOQFxE5f5k
https://youtu.be/d8SKnT8ldfI

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№28
Практичне завдання, стр. 146

Дата. 05.02

Географія


https://youtu.be/dlpZYGMMJbk
https://youtu.be/4YC0nOQY_J4

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№29
Підготувати повідомлення: "Червона книга України"

Дата. 06.02.
Історія України.

https://youtu.be/4SLi9UbV_L4?si=HJi3xdqY_eR7r27n
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№23
Дати письмову відповідь на запитання №10, стр. 127

Дата. 08.02.
Всесвітня історія.

https://youtu.be/AUMGOfgScB4?si=7CN2dAq8BwhoEsjc
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№15
Заповнити таблицю, стр 83

Дата. 09.02.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№24
Дати письмову відповідь на запитання №9, стр. 133
Написати твір-роздум: "Іван Мазепа - зрадник, чи патріот?"

Дата. 09.02

Географія
Пройти тестування до 16.02 8:00 за посиланням

Дата. 12.02

Географія

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№30
Працюємо самостійно, стр. 156

Дата. 15.02.
Всесвітня історія.

Виконати тести до 22.02 за посиланням

Дата. 20.02.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№25
Написати твір-роздум: "Значення Конституції Пилипа Орлика"

https://youtu.be/w9CXGZ-W6HY
https://youtu.be/xlWzQadxh14
https://youtu.be/xaKBtMJ3G4E
https://youtu.be/JbLpIdsQ2GU  - відео для твору-роздуму

Дата. 22.02.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№16
Підготувати повідомлення: "Сулейман І Пишний"

Дата. 23.02.
Історія України.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№26
Використовуючи додаткові джерела, складіть опис однієї з  археологічних пам’яток цієї доби.

Дата. 23.02

Географія

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№31
Дослідження, стр. 160

Дата. 26.02

Географія

Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №32
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони мішаних лісів"

Дата. 29.02.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№17
Дати письмову відповідь на запитання №10, стр. 94

Практичне заняття №4

 Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела

Доба Руїни: причини і наслідки."

Завдання до практичного заняття.

1. Повторюємо і узагальнюємо інформацію

Користуючись теоретичними відомостями й матеріалом підручника, дайте відповіді на запитання.

1) Як розгорнулася боротьба за владу в Українській державі після смерті Б. Хмельницького? ____________ .

2) Якими були причини Руїни на українських землях? ____________ .

3) Які наслідки для України мав «Вічний мир»? ____________ .

4) Чому П. Дорошенка називають «сонцем Руїни»? ____________ .

2. Формуємо поняття

1) Руїна — це ____________ .

2) Національно-визвольна війна — це ____________ .

3) Громадянська війна — це ____________ .

3. Вчимося аналізувати писемні джерела

Історик М. Костомаров про період Руїни

Українська справа явно гинула. Невдача за невдачею знищували надії, і люди позбулися віри у свою справу, у свою мету. Виникла думка, що тієї мети взагалі не можна досягти. Через це зникала воля і терплячість, слабшала любов до рідного краю, до громадського добра. Патріотичні вчинки і жертви виявлялися даремними. Особисті приватні інтереси мали переваги над усіма чесними і патріотичними поривами. Своє власне домашнє горе для кожного ставало непомірно тяжким, кожний почав піклуватися тільки про себе. Людські душі дрібнішали, ставали убогими, розум притуплявся під вагою тяжкого пошуку шляху до порятунку. Усе, що було колись дорогим, святим, тепер щоразу продавалося усе дешевше. ...Суспільство не йшло до одноголосно наміченої мети, суспільний ідеал уступав ідеалу особистої наживи і самолюбства.

Чи згодні ви з думкою М. Костомарова? Доведіть фактами висновки М. Костомарова про період Руїни. ____________ .

З листа О. Потоцького

...Українці самі себе поїдають, один населений пункт воює з іншим, син батька, а батько сина грабує.

В чому, на вашу думку, полягає трагізм ситуації в Україні в період Руїни? ____________ .

Уривок із книги А. Мельника «Боротьба за українську державність (XVII ст.)»

В Україні в період Руїни існувало два підходи до вирішення питання про майбутнє Гетьманщини. Перший має чітко державницький характер. Його яскравим виразником був гетьман П. Дорошенко. Цей підхід характеризується бажанням української старшини будувати незалежну українську державу. Характерною рисою такого підходу є участь у вирішенні долі України козацької старшини спільно з частиною духовенства.

Другий підхід має станово-автономістський характер, представником якого є гетьман Д. Многогрішний. Цей підхід характеризується намаганням української старшини Лівобережжя зберегти козацькі вольності та привілеї, спираючись на станову традицію українського козацтва, домогтися автономії, тобто входження України до складу іншої держави. Така ситуація дає нам підстави говорити про наявність кризи державницької ідеї на Лівобережжі.

1) На які два підходи щодо вирішення питання про майбутнє Гетьманщини вказує автор? ____________ .

2) За що боровся П. Дорошенко? ____________ .

3) В чому суть кризи державницької ідеї на Лівобережжі? ____________ .

4. Тренуємо асоціативне мислення

Період після смерті ____________ у ____________ роках століття називається в історії України ____________ . Правобережжя орієнтувалося на ____________ , Лівобережжя — на ____________ державу. Фактично в Україні йшла ____________ війна.

5. Вчимося критично мислити й аргументувати точку зору

1) Виберіть правильне твердження.

а) Руїна тривала на початку XVII ст.

б) Руїна була громадянською війною в Україні.

в) Руїна була національно-визвольною війною.

2) Дайте відповідь на запитання. Обґрунтуйте свою відповідь.

а) Чому період 60-80-х рр. XVII ст. називають Руїною? ____________ .

б) У чому полягає історичне значення періоду Руїни для подальшого розвитку України, перспектив української державності? ____________ .

в) Чому Україна не змогла відстояти свою незалежність, незважаючи на тривалу і героїчну боротьбу? ____________ .

г) Чому сусідні держави були проти створення Української держави? ____________ .

6. Вчимося аргументувати і доводити власну точку зору

Чи згодні ви з наведеною думкою? Обґрунтуйте свою відповідь.

Україна в другій половині XVII ст. пройшла складний шлях своєї політичної історії — від новонародженої козацької держави до втрати державотворчих прикмет за часів Руїни.
7. Вчимося робити висновки

1)    Чи повинна Українська держава сьогодні врахувати уроки періоду Руїни? ____________
2) Які саме уроки варто враховувати і чому? ____________ .
3) За яких умов можна було уникнути Руїни? ____________ .
4) Чи була можливість утворити Українську державу, спираючись на допомогу інших держав? ____________ .                                 

Дата. 01.03

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №33
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони лісостепу"

Дата. 04.03

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №34
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони степу"

Дата. 05.03.
Історія України.

Пройти тестування до 12.03 8:00 за посиланням

Дата. 07.03.
Всесвітня історія.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№18
Дати письмову відповідь на запитання №9-10, стр. 98

Дата. 08.03.
Історія України.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№27
Дати письмову відповідь на запитання №7, стр. 157

Дата. 08.03

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №35-36
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони Карпати"

Дата. 14.03.
Всесвітня історія.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№19
За додатковими джерелами підготуйте повідомлення про одного з  польських королів: Яна II Казимира, Яна III Собеського, Станіслава Понятовського (на вибір)

Дата. 15.03

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №37
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони Кримські гори"

Дата. 15.03.
Історія України.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№28
Дати письмову відповідь на запитання №2

Дата. 18.03

Географія
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №38-39
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони Чорне море"
Заповнити таблицю: " Характеристика природної зони Азовське море море"
Дата. 19.03.
Історія України.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№29

Дата. 21.03.
Всесвітня історія.

Виконати тести до 28.03 8:00 за посиланням


Дата. 22.03.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№30-31
Підготуйте історичні портрети М.  Залізняка, І.  Гонти, О.  Довбуша (на вибір)

Дата. 22.03

Географія
Пройти тестування до 29.03 8:00 за посиланням

Дата. 01.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №40
Провести дослідження, стр. 207

Дата. 02.04.
Історія України.

Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№32
Дати письмову відповідь на запитання №11

Дата. 04.04.
Всесвітня історія.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№20
Дати письмову відповідь на запитання №10

Дата. 05.04.
Історія України.
Практичне заняття

Завдання до практичного заняття 4

1. Повторюємо і узагальнюємо інформацію

Користуючись теоретичними відомостями й матеріалом підручника, дайте відповіді на запитання.

1) Чому літописи XVII-XVIII ст. називають козацькими? _____________ .

2) Які літописи відносять до козацьких? _____________ .

3) Якими є особливості козацьких літописів? _____________ .

4) Які події висвітлюються в козацьких літописах? _____________ .

5) В чому полягає значення козацьких літописів? _____________ .

2. Вчимося працювати з додатковими джерелами інформації

1) Підготуйте повідомлення про козацьких літописців.

2) З’ясуйте, в чому відмінність козацьких літописів від давньоруських.

3. Вчимося аналізувати писемні джерела Звернення Самійла Велична до козаків

...Щоб не побоялися стати за давні вольності наші, за Матір нашу, милу Батьківщину українську.

1) До чого закликає Самійло Величко козаків? _____________ .

2) Із яких позицій написано ці слова? _____________ .

4. Вчимося визначати спільні риси козацьких літописів, характеризувати їх за допомогою таблиць

1) Визначте спільні риси й особливості козацьких літописів, заповніть таблицю.

Особливості козацьких літописів

Спільні риси

Ставлення до союзу з Московією

Центральні постаті літописів

Значення літописів

2) Охарактеризуйте козацькі літописи, заповніть таблицю.

Характеристика козацьких літописів

Літопис Самовидця

Літопис Г. Граб’янки

Літопис С. Величка

Які події охоплюють

Короткі відомості про авторів

Коротка характеристика літописів

5. Формуємо поняття

1) Літопис — це _____________ .

2) Церковнослов’янська мова — це _____________ .

6. Тренуємо асоціативне мислення

1) В літописах висвітлюються події _____________ .

2) Козацькі літописи дають можливість дослідникам детально прослідкувати перебіг _____________ .

7. Вчимося робити висновки

Яким було значення козацьких літописів для кращого розуміння доби Національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького та періоду Руїни? _____________ .


Дата. 05.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №41- 42
Написати доповідь про об'єкт природно-заповідного фонду України (на вибір)

Дата. 09.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №42

Дата. 11.04.
Всесвітня історія.
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю правління монархів Європи.
за відеоуроком за посиланням
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№21
Дати письмову відповідь на запитання №8

Дата. 12.04

Географія
Пройти тестування до 19.04 8:00 за посиланням

Дата. 12.04.
Історія України.
Практичне заняття
Здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України доби бароко

Дата. 15.04

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №43

Дата. 16.04

Історія України
Пройти тестування до 23.04  8:00 за посиланням

Дата. 18.04.
Всесвітня історія.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№22
Дати письмову відповідь на запитання №10

Дата. 19.04.
Історія України.
Практичне заняття

Завдання

1. Нова доба історії України — це період, що тривав від ... до ... ст.

2. Перша згадка про українських козаків подана у «Хроніці Польщі» Мартина Бєльського під ... р.

3. Першою відомою Січчю вважають фортецю, що була зведена на ... князем ... .

4. Легке маневрене судно, яке використовували козаки у своїх морських походах, називали ... .

5. Центром реєстрового козацтва було місто ... .

6. Перше козацьке повстання кінця XVI ст. відбулося під керівництвом . .

7. Король ... у ... р. надав реєстровому козацтву клейноди ... .

8. Запорозька Січ поділялася на ... куренів.

9. Символом влади козацького полковника був (ла) ... .

10. Берестейська церковна унія була укладена ... р., у результаті якої утворилася . .

11. У результаті Люблінської унії більшість українських земель опинилося під владою ... . На цих землях були утворені ... воєводства.

12. Пересопницьке Євангеліє було створене ... року.

13. Коли розпочалася Національно-визвольна війна під проводом Б. Хмельницького?

14. Назвіть соратників Б. Хмельницького.

15. Назвіть переможні битви Б. Хмельницького в ході Національно- визвольної війни.

16. За яким договором та коли виникла Гетьманщина?

17. Хто з гетьманів побудував Нову Січ?

18. Як, на вашу думку, І. Мазепа — зрадник чи борець за незалежність Гетьманщини?

19. Назвіть останнього гетьмана.

20. Назвіть останнього кошового отамана.

21. Назвіть відомих ватажків гайдамацького руху.

22. Хто очолював опришківський рух на Закарпатті?

«Історичний калейдоскоп»

1. Складіть перелік подій з історії України XVI-XVIII ст., які ви вважаєте найбільш важливими. Обґрунтуйте свій вибір.

2. Поясніть значення понять і термінів: «низове козацтво», «реєстрове козацтво», «Запорозька Січ», «клейноди», «козацька республіка», «братства», «національно-визвольний рух», «опришківський рух», «гайдамаки», «Малоросійська колегія».

3. Назвіть імена видатних історичних діячів цієї доби. У чому ви вбачаєте їхній внесок в історію України XVI-XVIII ст.?

4. Якою була структура українського суспільства в XVI-XVIII ст.? Порівняйте становище його верств і прошарків.

5. Охарактеризуйте причини і наслідки виникнення українського козацтва.

6. Якими були передумови і причини укладення Люблінської унії? Проаналізуйте зміни, які сталися в українських землях внаслідок Люблінської унії.

7. Як розвивалося церковне життя на теренах України в XVI ст.? Поясніть причини та наслідки Берестейської церковної унії

Дата. 19.04

Географія

Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №44

Дата. 22.04

Географія

Практична робота

 Аналіз статево -вікових пірамід України та окремих країн світу

 

Мета: розвивати знання про статевий і віковий склад населення України та окремих країн світу; формувати вміння аналізувати статево-вікові піраміди, порівнювати статевий та віковий склад населення країн світу

Обладнання: підручник (§50, с.241-242), статево-вікові піраміди населення України та окремих країн світу

                                             Виконання  роботи

Завдання 1. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням.

 

 

            Поняття

 

          Визначення

1

Природний рух населення

А

Показник різниці народуваності та смертності(«-»; «+»)

2

Показник народжуваності

Б

Різке зростання кількості населення, внаслідок значного перевищення народжуваності над смертністю

3

Показник смертності

В

Сукупність процесів народжуваності, смертності, природного приросту, які сприяють зміні людських поколінь

4

Природний приріст

Г

Комплекс державних заходів, які сприяють упорядкуванню демографічних процесів

5

Відтворення населення

Д

Різке зниження кількості населення, внаслідок перевищення смертності над народжуваністю

6

Демографічний вибух

Е

Кількість народжених на 1000осіб на рік

7

Демографічна криза

Є

Історичний перехід від одного типу відтворення до інщого

8

Демографічна політика

Ж

Стійке зменшення кількості населення

9

Депопуляція

З

Зміна чисельності населення, обумовлена процесами народжуваності та смертності

10

Демографічний перехід

И

Кількість померлих на 1000 осіб на рік

 

Варіант відповіді _________________________________________________

 

Завдання 2. Встановіть відповідність між елементами піраміди та інформацією на яку вони вказують

 

 

Елемент піраміди

 

Інформація

1

Висота піраміди

А

Кількість чоловічого і жіночого населення у певному віковому інтервалі

2

Ширина основи

Б

Вплив суттєвих зовнішніх чинників на зміну населення країни

3

Стовпчики гісторгами

В

Характеризують темпи або швидкість зміни чисельності поколінь

4

Кути нахилу граней до основи

Г

Характеризує загальну демографічну ситуацію

5

Загальний силует піраміди

Д

Кількість новонароджених хлопчиків та дівчаток

6

Обриси бічної сторони

Е

Тривалість життя

Варіант відповіді_________________________________________

 

Завдання 3. Порівняйте  статево-вікові піраміди запропонованих країн та заповніть таблицю


План

Україна

Нігер

Велика

Британія

1.Частина світу

 

 

 

2.Тривалість життя найдовша

 

 

 

3.Тривалість життя найкоротша

 

 

 

4.Співвідношення частки чоловічого і жіночого населення (%)

а) серед дітей: (хлопчики-дівчата)

наприклад 40/50

б)охилого віку (чоловіки-жінки) наприклад 40/50

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.  (Підкресліть потрібний варіант відповіді) Проаналізувавши  статево-вікові піраміди, можемо зробити висновок: зростаючий тип піраміди має країна Україна, Нігер, Велика Британія), омолоджувальний  ( Україна, Нігер, Велика Британія),  скорочувальний  Україна, Нігер, Велика Британія). Велика Британія та Україна відносяться до країн з (першим, другимтипом відтворення, а Нігер - з (першим, другим). В Україні чітко виражені процеси (демографічної кризи, демографічного вибуху), а у Нігер - (демографічної кризи, демографічного вибуху). Тільки в (Україні, Нігері, Великій Британії) яскраво виражено вплив  економічних та соціальних чинників на вікову структуру населення, собливо у категорії людей віком (10-14, 15-10,20-24,25-30).У статевій структурі України спостерігається переважання (чоловічого населення , жіночого населення) у старшій віковій ккатегорїї

Дата. 25.04.
Всесвітня історія.
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.№23

Дати письмову відповідь на запитання №8

Дата. 26.04

Історія України
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ .
Скласти історичний портрет гетьмана України (на вибір)

Пам'ятка "Як скласти історичний портрет?"

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?
        1.1. Де і коли він народився?
        1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
        1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
        2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
        2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
        3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
        3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
        3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?
        3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
        3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
        4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
        4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію

Дата. 26.04

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №45-46

Дата. 29.04

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №47

Дата. 02.05.
Всесвітня історія.
Практичне заняття

Повсякденне життя в країнах Західної Європи у XVIII ст.

1. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

«У середині XVIII ст. матеріальний життєвий устрій основної маси населення Європи — селян або ремісників у невеликих містечках — залишався приблизно таким самим, як і за декілька століть до цього. В інтелектуальному житті натомість відбулися надзвичайно серйозні зміни. Поки що вони стосувалися тільки представників освіченої еліти, яка швидко розвивається й дедалі більше задає тон суспільним змінам у цілому» (Кенігсбергер Г. Європа раннього Нового масу. 1500-1789).

1. Чому добробут селян і ремісників не змінювався на краще?

2. Хто був рушійною силою суспільних змін? Чому вони стосувалися лише представників освіченої еліти?

2. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

«...У XVIII ст. остаточно сформувалося таке почуття, як батьківська любов, яке не було відоме людям доби Середньовіччя [...] У цей час виникли дитяча мода, ігри, казки (на Заході цей літературний жанр запровадили французи Шарль Перро та Франсуа де Фенелон). Відтак суспільні еліти створювали дитині якомога кращі умови, щоб повністю розвинулися її уява та почуття, виявився інтелектуальний потенціал. Батьки, які усвідомлювали неповторну цінність своєї дитини для себе, намагалися дати їй добре виховання та освіту, планували її майбутнє...» (Ададуров В. Історія Франції. Королівська держава та створення нації (від початків до кінця XVIII ст.). — Львів, 2002).

1. Яким було ставлення до дітей у добу Середньовіччя?

2. Коли сталися зміни в суспільній свідомості щодо погляду на світ дитинства?

3. Які казки Ш. Перро ви читали в дитинстві?

4. Чи пов’язували батьки процес виховання дитини з її майбутнім життям?

3. Прочитайте уривок про бал при дворі французького короля Людовіка ХV й дайте відповіді на запитання.

«Близько 7-ї години ввечері король пройшов до королеви... Їх Величності, дофін, сестри короля, принцеси крові й придворні кавалери та дами, розкішно вбрані, в одежі, що вражала своїм багатством і смаком не менше, ніж дивовижним блиском коштовностей, вийшли процесією й прибули під супровід усіх інструментів, розпорошених у всіх кімнатах величезних апартаментів» (Французький журнал «Mercure de France»).

1. Як проводили своє дозвілля наближені до королівського двору особи?

2. Хто входив до свити короля?

3. З якою метою представники аристократії намагалися потрапити на королівський бал?

4. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

«Характерним явищем тогочасного суспільства була перука. Уведення перуки [...] приписують то Людовікові XIII, то Людовікові XIV, які в такий спосіб хотіли приховати лисину. У другій половині XVII ст. в моду входять пишні, що спадають до плеч кучерями, перуки. Потім їх стали припудрювати, а у XVIII ст. чоловічі перуки носили у вигляді невеликих накладок із косичками, а пані продовжували носити складні каркасні конструкції, заввишки кілька десятків сантиметрів. Популярність такої екстравагантної і шкідливої моди пояснювалася демонстрацією статусу й авторитету...» (Кенігсбергер Г. Європа раннього Нового часу. 1500-1789).

1. З якою метою в середовищі аристократії з’явилися перші перуки?

2. Наскільки зручними були перуки в щоденному побуті знаті?

3. Чи були перуки шкідливими для здоров’я?

4. Чому простолюд не носив перук?

5. На початку XVIII ст. в Парижі усталився звичай, коли жінки дворянського походження приймали в домашніх салонах різних приватних осіб для вишуканих розмов на заздалегідь заплановану тему. Так формувалися кола людей з інтелектуальними інтересами. У середині XVIII ст. існувало багато таких салонів. Так, автори «Енциклопедії», починаючи з 1764 р., збиралися в салоні мадемуазель Жюлі де Леспінас.

Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

«Мадемуазель де Леспінас удалося згуртувати у своєму домі надзвичайно вишукану, інтелектуальну й найрізноманітнішу публіку. Вона сходилася сюди щоденно від п’ятої до дев’ятої години ввечері. Коло учасників постійно змінюється. Людина завжди може бути певна, що зустріне тут виняткових чоловіків усіх можливих рангів із державних органів, з церковних кіл, з королівського двору або військових кіл. Регулярно сюди приходять визначні іноземці й письменники... Мадемуазель вступною промовою задає тему, підтримує розмову або відходить від неї, залежно від свого бажання. Політика, релігія, філософія, новинки — у цих дебатах не оминають жодних тем».

1. Хто з авторів «Енциклопедії» міг бути присутнім на прийомі в салоні Жюлі де Леспінас? 2. Яка публіка зазвичай збиралася на таких вечірках? 3. Як проходили інтелектуальні дискусії? 4. Чи були на них, на вашу думку, заборонені теми?

6. Розгляньте ілюстрацію і дайте відповіді на запитання.

1. Якби вважаєте, представники яких суспільних верств є гостями мадам Жофрен?

А. Ш. Лемоньє. Читання трагедії Вольтера «Китайський сирота» в салоні мадам Жофрен. 1812 р.

2. Чи могла обдарована людина незнатного походження стати учасником такого зібрання?

3. Чи тільки інтелектуальний інтерес приводив на такі зібрання їхніх учасників?

4. Чому, на вашу думку, чоловіків на таких вечірках було значно більше, ніж жінок?

Дата. 03.05

Історія України
Пройти тестування до 10.05  8:00 за посиланням

Дата. 03.04

Географія
Посилання на відео до уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника №48-49




Комментариев нет:

Отправить комментарий